torsdag den 5. marts 2009

TV,

Jeg har kørt med tog og været på kursus, jeg traf tilogmed min gamle skolekammerat Jens og vi fik en god hyggesnak.

Jeg læste en gratisavis, noget som udgør en ikke ringe forureningsfaktor i det offentlige rum, de flyder kort sagt overalt og jeg synes det er synd for alle de små træer der har måttet lade livet for ingenting, masser af CO2 spild, bemærk det Connie! Jeg synes ikke der står noget af betydning på disse stykker sammenfoldet og hæftet papir. - meeen der var lige et referat af en amerikansk undersøgelse med overskriften:
"Småbørn bliver ikke klogere af TV "
og jeg tillægger for egen regning, hvem bliver det.

Første televisionslov: antallet af seværdige programmer er omvendt proportionalt med antallet af tilgængelige kanaler.

Anden televisionslov: programmernes indhold er ligefrem proportionalt med tykkelsen på skærmen.

Konklusion, jeg vil ikke betale for en stor flad skærm så længe jeg ikke kan se noget af værdi på den.

Konklusionen på undersøgelsen om børn og TV blev at der ikke var forskel på indlæring på 0-2 årige i forhold til at se fjernsyn, Hans Henrik Knoop lektor på Danmarks pædagogiske Universitet udtaler at:


"Sanserne er små børns vigtigste erkendelsesform, og der er TV ude af synk med deres basale måde at lære om verden på."

Læs den lige én gang til og begrund hvad der står.
Ja så stod der alligevel noget i Urban idag.

Der skal lige et par stemingsbilleder med idag med vinterstemning i norr.


Ingen kommentarer: