lørdag den 14. marts 2009

Kedelige TV-programmer, og så lidt lyspunkter.

Det er ved at være forår, men jeg har lige nogle lyspunkter fra vinterferien der skal på, nemlig - gadelygter


De første billeder taler for sig selv og dette sidste er fra et skispor, som en hvilken som helst nok så lille by i Sverige har også Umeå sine el-ljus-spår og der er nok af dem, de er rimelig trafikerede af motions løbere i alle kategorier.
Den anden dag kom jeg fra spinning og hustruen havde lukket op for det seneste realityTVprogram (contradiction in terms?) et program som jeg er ambivalent overfor, jeg afskyr egentlig den slags programmer, men for en gangs skyld var programværten værd at se på og der taltes italiensk som vi begyndere faktisk efterhånden forstår en del af (genkendelsens glæde diverse ord og vendinger) men ellers så glem det, jeg synes meget bedre om Eva Ravnbøls tidligere programmer om det italienske køkken, mad er da realiteter der er til at forstå, særlig den italienske!
Efter det program kom et typisk debatprogram, som også er kendetegnende for TV.
En TV-journalist der interviewer et såkaldt offer, han udspørges efter et tema og svarer, men da han ikke går i fælden og svarer det journalisten har tænkt sig går hele programtiden til at stille spørgsmålet om og om igen med ringe variation. Offeret svarer stort set det samme hver gang, og det er måske forståeligt nok når spørgsmålet i princip er uforandret.
Nogen uddybning er der ikke plads til, der spørges ikke ind, så udbyttet er begrænset til 1. runde


Ingen kommentarer: