søndag den 1. marts 2009

Klimaet

Jeg er ked af det, jeg erkender i de 2 seneste indlæg har jeg berørt klimaet uden at nævne den store verdensfrelsende klimakonference arrangeret af vores egen Co2nnie. Det var ellers min intention at lige påminde om den i hvert indlæg. Hvad kan jeg så sige til mit forsvar ? Den anden dag faldt jeg i staver over en bog fra forrige århundrede som datteren har fået, et franskredigeret historisk atlas med kort og tabeller over menneskehedens historie. Det er sommetider vældig underholdende at se hvad man troede på i gamle dage, for denne bogs vedkommende i ca. 1985. Der var en gammeldags klimakurve fra før Al Gore opfandt CO2 og vist nok også før han opfandt internettet.

Se det er jo interessant at man sådan gik og troede at vi bevægede os mod koldere tider bare på grund af nogle cykliske kurver. Men bemærk spørgsmålstegnet, det er profetisk, det starter i én retning for derefter behændigt som en politiker at skifte retning og ende i hvad der kan symbolisere en punktskat (på CO2?).
Det bliver spændende at se klimakonferensens resultat (Seotoaftalen?)

Til slut lige lidt sne til glæde
og til sorg

Ingen kommentarer: