torsdag den 2. oktober 2008

Udflugt til Skånes Djurpark.

I søndags var vi i Höör og besøgte Skånes Djurpark, et familjevenligt sted med gode forhold for dyrene, vejret var rigtig godt og her er et fint eksempel på dyreparkens indsats som genbevarende institution Linderödssvinet indkøbt i 1952, det har det rigtig dejligt:
Parken ligger i et naturskønt område og ulvene har også pæne forhold.
Henne ved næste indhegning så jeg en järv, den havde dog et bytte og stak af da den så mig, jeg fik dog et billede som passer til http://tisdagstema.se/ temaet var denne gang "Vild".
Den så også ud til at trives, men hvad så med bamsen her
Man skal jo passe på med at tillægge dyr menneskelige føleleser, men denne bjørn ser så sørgmodig ud og jeg tror den keder sig gudsjammerligt, en fri hanbjørn tilbagelægger let 600 km i løbet af en sommer, jeg har oplevet en fri bjørn og synes at det er dens rette liv, lignende tanker fik jeg ovre ved indhegningen med rener, også de savner nok vidderne nordpå, jeg forstår dem så vel.

1 kommentar:

Anne sagde ...

Ja,det var virkelig et dejligt billede på temaet "vild"!