onsdag den 29. oktober 2008

En stille weekend

Vi har været en tur ude westpå, Henny og Andreas havde foræret os et ophold i deres sommerhus med tilbehør. Vi havde også fået lov at låne bilen derud, men vi er jo så glade for vore cykler så de fik lov at komme med toget til Nørre Nebel, det gik smidigt og selvom vi drog afsted i regnvejr så skinnede solen allerede efter Oxbøl.Sommerhuset ligger ugenert i Houstrup og vi har nydt en af de sjældne goder i det moderne samfund: stilheden
Her er et udsnit af udsigten fra stuen.
Min kone overrasker mig til tider, den anden dag dag vi stod på Kolding station og var på vej hjem fra italiensk konstaterer hun at IC toget fra Østerport lå en halv time bagud og om vi måske hellere skulle tage det end den lokale skramleMR fra Århus for "den blev jo nok overhalet i Lunderskov", ja sagde jeg men vover ikke satse på et forsinket tog der kan risikere at blive vendt for ikke at bringe for megen uorden i toggangen! Da vi kom til Lunderskov gik jeg ud for at se, togføreren sagde beroligende at "vi mangler lige signal", ja eller også skal vi overhales, fremførte jeg i overensstemmelse med Jyttes profeti, "måske" sagde manden eftertænksomt og vi kikkede begge ud på PU'en der skiftede til kør-igennem for spor 1 og lokomotivføreren meddelte togledelsens disposition som forudspået af min elskede. Hun har altså har lært et og andet om toggang på de utallige jernbanerejser vi sammen har foretaget gennem tiderne. Det har måske også været svært at undgå.
Man bliver stolt over hende !

1 kommentar:

jyttelisa sagde ...

Tak for komplimangen.Jeg fryder mig over at jeg kan overraske dig endnu efter 32 års ægteskab.Jeg elsker dig og elsker også at køre med tog sammen med dig hvad enten det er til Kolding eller Norrland.

Kram Jytte