fredag den 24. juli 2009

Er du stensikker.

Denne smukke sten står på græsplænen hos Inga og Jalle i Tärendö.
Jeg var stensikker på at den ikke var lokal og spurgte, den var fra Norge hvilket ser rimeligt ud.
Der er også andre ting jeg er stensikker på: jeg er mod stening, jeg synes at elever skal gøre som læreren siger og jeg synes ikke om selvtægt
- men
da vi nu er kommet hjem fra ferien igen og får læst avisen (jp 18.juli) så har AFP historien fra Swaziland om en mand der trænger ind i en skole og med et spyd dræber en 13-årig pige og sårer 12 andre elever - de øvrige elever kaster herefter sten på manden til han dør ! Det må være det der kaldes kontant afregning ved kasse A. Skolelederen forklarer at lærerne forsøgte at standse steningen uden held (så har de deres ryg fri).
Jeg er ikke så stensikker alligevel, jeg synes rent ud sagt det var godt gået.

Tilbage til ferien, her er udsigten fra stenen. Træerne er blevet højere ellers ville man kunne se vor tidligere bolig cirka midt i billedet.
Her på vejen sydfra kommer vi til Tärendö, jeg har altid syntes det var lidt pudsigt at man kommer til byskiltet og så er der én gadelygte.
Længere fremme når vi vejkrydset, hvor hustruen og jeg stod af postbussen den 10.september 1977 for at bosætte os i Tärendö. Som man kan forstå kørte vi en del bil på ferien i år (89 mil), men kære Connie den kørte på bioetanol - og den var endda et par kroner billigere end bensin pr. liter!

Ingen kommentarer: