lørdag den 23. januar 2010

Vintervejr

Et billede fra Röbäck, lidt usædvanligt, man har ikke taget sparken ned fra taget, iøvrigt står den ikke som i Tornedalen med mederne op, det må være tilflyttere sydfra (?)
Også i Vejen kan vi præstere sne og vinterfornøjelser, hurra for det.
Det er nok klimakonferencens kolde forhandlingsklima der har smittet af.
Herunder et stemningsbillede fra Kolding:
Meteorologer kalder fænomenet arktisk oscillation og det begreb er vist nok opfundet før Al Gore og Connie.
Nu da det ikke kun handler om klima er madpakker kommet meget højt på spisesedlen i medierne. Lad mig sige det med det samme: jeg har aldrig brudt mig om madpakker, de er alt andet end frisksmurt, klemt og rystet rundt i en skoletaske, opbevaret ved for høj temperatur, indtaget i lokaler der ikke er indrettet til formålet som ofte mangler madro. Må jeg bede om hustruens lørdagsfrokost som den ses her:
I Lørdagens Søndagsavis (den husstandsomdelte gratisavis) causerer Mette Lisby idag over nyheden, at to amerikanske matematikere har foreslået at den mørke energi i universet ikke findes! Den er måske kun opfundet for at forklare at alle galaxer er på vej fra hinanden! Da jeg har brugt nytårsferien til at læse Simon Singhs bog "Big bang" er det her jo epokegørende - hvis de to altså har ret.
Desværre er der ikke tale om at de mørke kræfter i verden ikke findes, dem kunne man ellers godt ønske sig væk ved en dristig subtraktion eller lignende.

Ingen kommentarer: