torsdag den 3. december 2009

a touch of Frost

Nu er vi gået ind i julemånedenEfter en frostfri november viste december sig fra den flotte side med høj klar himmel og frost. På billedet ses at solen gør sit og huset lever op til betegnelsen klimaskærm (et underligt ord der findes i forsikringspolicer).
Man bemærker blogindehaverens rosmarinbusk som er vokset en del siden foråret.
Må jeg anbefale blommetomater i både med hakket rosmarin og en god olivenolie, krydres med salt og peber, smager godt til det meste.

Desværre varede det ikke ved og nu regerer regnen igen.

Det er idag 10 år siden "orkanen" og 10 år og fire dage siden jeg forlod Tärendö, man må konstatere at det ikke er hele jeg der har forladt Tärendö, en del af min sjæl og mit hjerte er der endnu.
Et minde i form af det sidste billede jeg tog inden jeg rejste, på 1. sal i huset tilhøjre lå min arbejdsplads.

2 kommentarer:

Anne sagde ...

Uh, nu kom længslen efter Tornedalen og Tärendö over mig. Vi må se at kommer derop lidt oftere.

Anne sagde ...

Ugens tirsdagstema er forresten lige noget for dig!
http://tisdagstema.se/2009/12/01/spegling/