tirsdag den 10. november 2009

Det det var.

Der var engang det var alvor, dette billede er taget 12.marts 1971, skolerejse til Berlin, busrundtur, billede ud af vinduet, man måtte ikke standse så nær ved, men min tanke da var: den kommer jeg aldrig nogensinde at kunne gå igennem Der sker dog uventede hændelser og nu er der kun minderne.


Vore tanker går tilbage til den 9. november 1989 hvor vi besøgte "familjen D" begge har forladt DDR og er bosat i Norrbotten, de er nogle af vore bedste venner og at opleve murens fald sammen med dem var en MEGET STOR oplevelse, jeg får næsten tårer i øjnene af at tænke på det endnu idag.
Derfor er det en vidunderlig fornemmelse at jeg kunne tage dette billede på vor påsketur i 2008. Et fredeligt og rart sted nu.
JP har haft en reportage om mure rundt omkring hvor folk ikke kan enes eller ønsker at komme over på den anden side, noget at tænke over.
Billedet af den rekordhøje mur i Israel får en til at tænke på hvilket hornorkester der kan få den til at falde, det bliver næppe i min tid.!?!

Ingen kommentarer: