fredag den 11. september 2009

11.september.

Det er efterår, det har regnet og rusket men nu midt i ugen blev det Brittsommer. Der er endnu ingen efterårsfarver, ikke engang på min nymalede hoveddør, som netop igen er blevet hvid over det hele. Hustruen har dog sørget for lidt efterårsstemning af den gode slags.

Det er idag den 11.september, en dato der har ætset sig ind i vore kalendere. Det var dagen hvor nedenstående blev til farlige våben der kunne ryste en supermagt helt ned i rødderne uanset deres militære kæmpebudget og ditto isenkram.
Som det ses er jeg en potentiel terrorist. Der er en del hidtil ustraffede personer der inden for den seneste tid er blevet idømt fængselsstraffe for at transportere disse farlige sager rundt af diverse årsager. Jeg kan selvfølgelig også godt se at de er meget mere virkelige våben end Sadam Husseins masseødelæggelsesvåben - men alligevel. Politikerne siger at domstolene ikke følger lovens intentioner (det må man jo håbe) men nej domstolene siger at det er lige hvad politikerne ønsker der er opnået. Endnu en Hovsalovgivning på pointtavlen?

Anstændigvis vil jeg mindes de mange uskyldige ofre, ofre for nogle mennesker med knald i hovedtøjet.
Det undrer mig forresten, hvorfor man ikke evakuerede den brændende bygning dengang, det synes jeg ellers er standard procedure ved alle brande. Men så vidt jeg husker blev folk i bygningen over højttalere bedt om at blive og arbejde videre?

Ingen kommentarer: