søndag den 16. november 2008

Tillykke med de 80 år

Dagens fødselar er Mickey Mouse, Disneys duksedreng og dygtige borger, jeg synes han var et forbillede i mine ganske unge dage.
Nu viser det sig ved læsning af dagens avis at han har en "fatwa" klistret på sig, udstedt af ingen mindre end sheik Muhammed al-Munajid som er tidligere (heldigvis) diplomat på den Saudiarabiske ambassade i Washington D.C.
I islamisk ret er gnavere ækle og fordærvede dyr. Denne mus er en udsending fra satan og fortjener at blive slået ihjel.
Det siger mig meget om en fatwa og dens baggrund.
Hvor ville jeg ønske jeg kunne tegne!!!! Men ingen tør vel tegne en sheik på en stol med gevandterne trukket let op og skrigende Fatwa, mens Mickey står nedenfor med et retfærdigt smil om snuden og oprejste ører.
Dagens citat: Humor er ikke et våben - det er et skjold.

Ingen kommentarer: