søndag den 13. december 2015

Fra billedarkivet.

Jeg har overgivet mig og oprettet en facebookside, en såkaldt konto, men der er ingen penge på den.
Derimod har den overtaget lidt af denne blogs rolle.
Ydermere har jeg givet mig ind i slægtsforskning, det er en tidsrøver af rang, men det har haft nogle
bivirkninger. Jeg har fået nye bekendte fra slægtstræet og jeg har gang i scanneren for at bevare familiebillederne også i digital form. Bekendtskaberne har givet forklaringer til billeder og jeg er ved at få greb om min del af slægtshistorien som så kan gå videre.
Der er nu ved at blive lidt rigelig tekst, så nu først et billede fra da vi havde sne den 5 december.


Vi har været på julemarked på Gammlia og der havde de lavet disse fine sneryper.


Sidste år var der vævemesse i Umeå. 
Vi tog derhen og jeg kunne godt have undet min mor at have været med.
Der var så mange fine vævninger og nogle af dem vil jeg gerne vise Jer her:






Denne sidste er en dobbelvæv - en kopi af et fundet textil fra ca. 1500-tal.
Min mor var dygtig til at væve og hun fandt et mindre dobbelvævet  tæppe i Grækenland. 
Det ligger nu foran min seng. Dobbelvæv er i følge min mor en krævende teknik.

Ingen kommentarer: