lørdag den 17. august 2013

En ganske særlig torsdag.

Torsdag den 15.august var helt speciel...

det var dagen da de priviligerede morforældre begyndte deres bibeskæftigelse.
Vi er blevet dagplejebedsteforældre på deltid, fast arbejde med skiftende arbejdstider.

Det er højt lønnet og foreneligt med vor hovedbeskæftigelse som livsnydere.

Den yngste demonstrerer for mig at kropssproget betyder mest,
da jeg ankommer går vi en tur sammen på stuegulvet,
 hun går direkte hen til klapvognen og tager fat i den,
derefter hen og skubber mig i den rigtige retning mod vognen,
 en tydelig simuleret klatrebevægelse ved mine ben betyder helt klart løftes op,
peger på trøjen som hun får på, jeg siger hue og hun kryber hen til den.
Vi går så vores tur rundt i byen, hun peger på alle de sandkasser vi passerer,
Vi går forbi hjemmeved og tager mormoderen med ud på "vores" legeplads.
Lutter idyl.

 samme aften:
Datteren kommer og spiser surströmming med os.
Det var nemlig også den torsdag hvor der er surströmminspremiere.
Vi nød det og havde en dejlig aften sammen.

Alt i alt en af de dage man bør samle på.

Idag regner det og vi skal være med de to børnebørn i weekenden.
flere dage til samlingen.

Ingen kommentarer: