fredag den 15. oktober 2010

Som i stenalderen så også idag.

Da jeg i sommer besøgte Röbäck inviterede datteren mig ud på en tur i det meget tidligere Röbäck, her har man sat nogle sten til minde om ?? Her så dagens variant, den sten som jeg med megen omhu valgte til min mors grav, her før den blev til en gravsten. Her er datterens fod ved en "kokgrop" fra stenalderen,
dem lå der en del af.
Selv den dag idag kan man finde på at lave mad over åben ild i området- og også her finder man de karakteristiske "skörbrända stenar" På hjem rejsen fandt jeg en moderne "helleristning"

Hvis man kan finde på at sætte sådan en op i vore dage så er der ingen mystik omkring oldtidens helleristninger, vi er stadig den samme slags mennesker med de samme behov for at udtrykke os etc etc etc.

Ingen kommentarer: