lørdag den 24. januar 2009

Mad, sne og Tag.

Til ære for klimaministeren dette billede af sne på vort tag idag. Sig så ikke at denne blog kan være dagsaktuel, selvom den ikke lige præcis har været det i den senere tid.

Som en ekstra service skal jeg hermed bringe en link til dagens middag; det er opskriften der hører til søndag og den smager fortræffeligt selv om det er lørdag. http://digital.sondagsavisen.dk/showmag.php?mid=wtdgsw&index=true#/page8/ Denne link er nok en af de flygtige så jeg skriver for en sikkerheds skyld hvad jeg gjorde:

500g mørbrad i tynde skiver wokes 2 min med 4 fed hvidløg i lidt olivenolie,
tilsæt 250 g svampioner og et gult løg samt 1 dl kyllingefond, og ingefær (jeg bruger ikke så meget af hensyn til hustruens sarte smagsløg)
lad det simre i 5 min og tilsæt så forårsløg, 4 spsk fiskesauce og 4 spsk soya, serveres med ris tilsat lidt smør og limesaft inden vandet hældes ved.

Buono appetito (skriv gerne hvis du ved hvad det hedder på thai).


PS udtrykket svampioner stammer fra datterens barndom og er blevet hængende da vi synes det er ret smart.
For nu at have en undskyldning for at sætte billeder på bloggen hager jeg mig fast i temaet tag, se indledningsbilledet og forstå sammenhængen.

Kirketag i spån, fulgt af klostertag

(nej det hedder nok ikke munketagsten)

Her nyt og gammelt tag og så et der bare skal sættes på plads igen:

Ingen kommentarer: