tirsdag den 29. juli 2008

Ferie 2008 - 2. akt

Vi har så været til Roma, urbs urbe, et sted vi vender tilbage til, denne gang er det 6 år siden sidst og vi fløj fra Kastrup. Det gav anledning til at overnatte i Kastrup, hvor jeg har boet de første 10 år af mit liv, det er er over 20 år siden jeg sidst var der, så det var spændende at gense stedet.

Her ses Nordre Røse, hvis tågehorn er en del af mine godnatminder.
Her ser vi den nytilkomne Øresundsbro og endnu lidt af barndommens lydkulisse. Vi fløj til Roma med Sterling og rejsetiden fra lufthavnsdør til lufthavnsdør var 8 timer, den egentlige flyvetid var sat til 2 timer og 5 minutter.

Natten før dagsrejsen boede vi på et hotel i Kastruplundsgade, på 6. etage og så højt har jeg ikke været oppe på Amager før. Man kan derfra se ud over den flade ø og nyde solnedgangen over København: Forureningen giver os sandelig smukkere solnedgange. Vi kom altså omsider til Roma og noget af det første vi besøgte var:

Se bare det forventningsfulde blik i hustruens øjne og det er ikke på grund af fotografen, men en Coppa Giolitti
Se flere lækkerier på www.giolitti.it/


Ingen kommentarer: